donderdag 30 juli 2009

Zonder opsmuk.

Vaak bestaat het leven uit eenvoudige dingen. Ze zijn er elke dag opnieuw.

De wind die haarslierten doet wuiven. Zonnestralen om op te warmen. Koffie bij het ontbijt. Een aperitief in de vroegte van de avond.

Tussendoor leer ik. Probeer ik niets te vergeten.
Ik zwijg en praat. Oogst en zaai, keer op keer.

Denken doe ik in alle tijd tussen door.
Het is niet lastig of moeilijk maar ik denk wel dat ik weet wat het is.

Er is die knoop die aan gruzelementen aan mijn voeten ligt. Hij wacht niet meer op de totale ontwarring. Vandaar die eenvoud.

Het leven leven kan zo simpel zijn.

6 opmerkingen:

pcuser1961 zei

We hebben te vaak veel weinig aandacht voor de eenvoudige dingen in het leven..Meestal krijg je daar aandacht voor na ziektes ..
Dus ik heb aandacht nu...

Fijne donderdagavond nog

autumn leaf zei

telkens als ik hier langs kom, sta ik stil bij zoveel mooie eenvoud, zoveel warmte in je woorden; een oase van rust is jouw blog op het drukke internet!

wim22 zei

Wat moet het heerlijk zijn om je gevoelens in zo'n rake woorden te kunnen weergeven.
Geniet maar van het simpele leven!

Tricky zei

zo is dat, helemaal, ten volle, in alle eenvoud! die knoop raakt wel weer ontward!

boomkruiper zei

Gezegend zijn zij die nog kunnen genieten van haarslierten in de wind :)Soms floept er eentje stiekem voor mijn lens en voel ik de wind achteraf alsnog in mijn nek blazen. Heerlijk!

Fluitenkruid zei

Het is allemaal al gezegd, ik herken me zo in je woorden.
Goed weekend!