vrijdag 31 juli 2009

Vrijdagverhaal.

Ik was al vroeg weg vanmorgen. Water en een appel in een zakje door mijn heupen gedragen. Stappen op een paar oude loopschoenen. Na een uur loopt de viervoeter iets trager. Hij wordt eindelijk een beetje moe. Ik voel enkel stapgeluk.

Na nog een paar uur was er thuis koffie en boterhammen. Dat was niks te vroeg. Ik dacht toen weer aan de raad van de ervaren wandelaar. Nooit zonder eten en water vertrekken. Hij vertelde nog veel meer aan de grote tafel hier thuis. Theorieën over stapschoenen en rugzakken, over gewicht verdelen en krachten uitbalanceren.

Hier ga ik weer verder mee op weg. Vooral in gedachten de rest van de dag. Met die guitige jongens hier de hele week moet er veel gerommeld worden. De stripverhalen opnieuw in het eenzame boekenrek boven. De lego gaat weer in de bakken op de zolderkast.

De komende week wordt het hier stil. Geen zonen te bespeuren. De huisgenoot en ik beginnen wat te verlangen. Naar het hart van de flamenco en naar heerlijke tapas op een Sevillaans terras. Nog even aftellen…

7 opmerkingen:

Yolanda Elizabet Heuzen zei

Heerlijk stappen, daar hou ik ook zo van en mijn puppy Tara ook. Gelukkig is ze nu zo oud dat ze flinke wandelingen kan maken.

Ga je binnenkort aan de tapas? Lekker hoor en veel plezier! Maar kom je eerst een kopje thee doen bij mij? ;-)

klaproos zei

lekker die tapas:-)

ga maar gauw voor de rest thuiskomt:-)

dank je wel voor je bezorgdheid, maar het gaat goedkomen ik voel het,
we helpen elkaar er weer doorheen.

xxx

veerle zei

Dat dromen en aftellen is al een deel van het genieten. Veel plezier ginds!

pcuser1961 zei

Aha, Het gaat richting Spanje zo te lezen..Maar gelijk heb je hoor...Voor mij is Spanje heel prachtig..Ben er ook al vaak geweest...

Fijne zaterdag nog

Anoniem zei

Dans en dans en dans ....
jouw favoriete flamenco
in het mooie Spaanse landschap
De Spaanse bodem die voor jou een hele speciale betekenis heeft.

Mrs. T. zei

Lijkt me fantastisch, naar Sevilla. Geweldig ook, die voorpret!

zapnimf zei

Danst de huisgenoot ook?