woensdag 25 maart 2009

Komen en gaan.

Elke week zit ik te wachten. Op een trein die aankomt. Uit Leuven of Gent. Meestal staat er al verse soep op het vuur. De wasmachine klaar voor het grote werk. Deze keer had ik mijn kleine boekje bij. Om wat neer te pennen als ik het voel borrelen.

Ik wacht aan het station.
Steeds weer weg maar altijd terug.

Mijn bloeiende parels
aan een lentekrans.
Zachtjes rijgen.

Welkom omhelzen,
afscheid zwaaien.

Woorden op een zonovergoten vrijdag. Binnenin mijn auto.
Een cocon van warmte...

5 opmerkingen:

zapnimf zei

Zolang ze nog altijd met veel zin thuiskomen...

Anoniem zei

:-)
en ze hebben er weer duidelijk zin in....
ik ook..
in een bordje soep :-)

Anoniem zei

Thuis komen en verwacht worden.
mooi toch.

Anoniem zei

Mooi. Ik voel de warmte.

Anoniem zei

Je schrijft heel mooi ...
Ik lees al een poosje mee en geniet er telkens van ...
Groetjes