zondag 4 oktober 2009

24 jaar aan het begin van de herfst.

Ik twijfelde al eens. Over wel of niet aantrekken van sokken. De laatste dagen heb ik de zomerschuif toch stilaan laten dichtvallen. Met lichte tegenzin, dat moet ik zeggen.

De zomer was intensief. Er liep een rode en warme draad door. Daarom zijn mijn spieren al een paar dagen in staking. Ze willen van de kou niet weten.

Om allerlei doorslaggevende redenen zal ik de zomer van 2009 niet snel vergeten. Het waren maanden van denken en overwegen. En uiteindelijk van beslissen. U zult daar nog van horen. Maar sta mij toe een beetje geheimzinnigheid te creëren.

Toch wil ik de herfst bij deze hartelijk welkom heten. Met haar zon op het najaarsbos. Vanaf nu zullen we de warmte wat meer binnenin onze stulp zoeken.

Ondertussen rinkelt het belletje van de oven en ruikt de keuken naar appeltaart. 24 jaar geleden deden we een belofte aan elkaar en daarom vieren we ‘ons’ vandaag een beetje. Een huiselijk feestje voor mij en de huisgenoot….

16 opmerkingen:

elke zei

24 jaar al! En je ziet er nog maar 24 uit!!!
Proficiat!
(dat waren veel uitroeptekens)

Fluitenkruid zei

Gefeliciteerd met jullie 24-jarig samenzijn en met je verwelkoming van de herfst. (Dat is voor veel mensen een grote stap) Mmm ik kan de appeltaart zo ruiken :-)

rozebril zei

Proficiat!

klaproos zei

proficiat danmaet het feit dat jullie iets fijns hebben te vieren, een herfsttaart..
mmmmmm
lekker hoor,
:-))

Mrs. T. zei

Gefeliciteerd! En smakelijk.

Mama Muis zei

gefeliciteerd! 24 jaar, dat zijn de betere belofte!

Lichtindeduisternis zei

Proficiat!

Anoniem zei

Dikke kus he. Voor jou en je huisgenoot!
Laat de taart smaken

Menck zei

De herfst! Heerlijk. Na de lente is dit absoluut mijn favoriete seizoen. Terwijl jij het binnenshuis zoekt, zoek ik het volop buitenshuis. Die kleuren! Die geuren! En vaneigens ook: handenvol werk. Er is slechts één 'maar': dat na de herfst helaas een (immer veel te lange) winter volgt...

Jos zei

24 jaar, dat is best lang. Belofte maakt schuld, natuurlijk, maar na 24 jaar moet er meer aan de hand zijn. Een appeltaart waard. Gefeliciteerd.

clara zei

Doe er nog 24 bij... jaren en taarten.

Van de Pot Gerukt zei

Recept van beide graag.

Was getekend

veerle zei

Hé, wij deden dat 18 jaar geleden en een dag later.
Gefliciteerd voor jullie!

Sabine zei

24 jaar is niet niks... Hartelijke felicitaties!!

boomkruiper zei

Je maakt me nieuwsgierig :))

Heel goed zo'n zelfgebakken taartje op zo'n speciale dag. Koester het!

tijdtussendoor zei

@Allen: Dank voor de lieve wensen!
@Elke: Nog meer dank aan jou voor zo'n compliment ;)
@Menck: Misschien eens blogmeeten aan een haardvuur met een lekker glaasje. Maakt de winter al een pak aantrekkelijker ;)
@VDP: Vooral veel graag zien! Ik mail je het recept...van de taart ;)