dinsdag 11 augustus 2009

Tuin op een ander.

We waren een tikje te laat en daarom stond hun tuin al vol volk. Sinds vorig jaar ben ik lid van de plaatselijke velt vereniging en in de zomer organiseren zij tuinbezoeken bij elkaar. Er is maar één onderwerp, de tuin en haar bezigheden.

Ik kwam er het afgelopen jaar heel veel te weten. Er zijn jonge mensen die alles voor het eerst doen en ervaren tuiniers die je, na jaren tuinwerken, niets meer wijsmaakt. Ik voel me thuis bij hen. Ze hebben ook zwarte vingers van het graven in de grond en een gezonde behoefte om buiten te zijn.

Zoals altijd loop ik vol verwondering door de tuin. Kilo’s uien liggen te drogen. Allerlei soorten tomaten in de grote serre, met druivenranken langs de kant. Een slabed met wel zes soorten sla, om een bonte slamix op tafel te toveren. Dat idee neem ik mee naar volgend voorjaar.

Na de rondleiding staat er een grote tafel vol lekkers klaar. Schalen met verse frambozen, bosbessen en braambessen. Een uitbundigheid van kleuren en saprijk…

Ik kijk alweer uit naar onze maandelijkse praatavonden!

1 opmerking:

Fluitenkruid zei

Ik ben vorig jaar ook lid van VELT geworden maar hier in Nederland leeft het allemaal toch veel minder.
Wij hebben altijd 3 verplichte werkbeurten per jaar doen en het is altijd leuk om dan met de medetuinders te kletsen en ervaringen uit te wisselen.