maandag 22 juni 2009

Avondeten uit de tijdtussendoortuin.

1039 gr aardappelen.
731 gr broccoli.
Een handvol wortelen.
Sla met verse kruidenmayonaise.

Ik giet een aperitiefje in,
en doe een beetje zen op het terras. In het boek lees ik:

Wees mild in je oefenen. Zie de methode als een smalle zilveren stroom, niet als een denderende waterval. Volg de stroom, heb vertrouwen in zijn loop. Hij zal zijn eigen weg vinden, slingerend hierheen, druppelend daarheen. Hij zal de groeven, scheuren en spleten vinden. Volg hem alleen. Verlies hem nooit uit het oog. Hij zal je meenemen.

Het was een vruchtbare maandag, denk ik, terwijl ik luister naar de vogels die fluiten en kleine zoon die een liedje tokkelt op zijn gitaar.

6 opmerkingen:

Fluitenkruid zei

Het klinkt alsof de emoties van gisteren in rustiger vaarwater zijn gekomen.

veerle zei

En de titel van het boek?

tijdtussendoor zei

@Het is een boek met de titel: Zen, teksten en beelden. Samengesteld dor Miriam Levering.Het staat vol korte stukjes. Heel erg mooi.

Puur Kaat zei

Zo, da's een nauwkeurige hoeveelheid aardappelen! Eerst gewogen, toen klaargemaakt?

tijdtussendoor zei

@Puur kaat: De oogst wordt idd nauwkeurig bijgehouden en opgeschreven in mijn grote tuinboek ;)

Lichtindeduisternis zei

Dat bewonder ik in je: de rust die je uitstraalt, de rust die je altijd opnieuw lijkt te vinden.