woensdag 10 december 2008

Freedom.


Aan de vijver bleef ik lange tijd staan kijken. Ze vliegen laag in een kleine cirkel. Zonder elkaar aan te raken. Hun grote vleugels wijd open in vrijheid.

De dansende reigers. Ik zag het nog nooit, meestal zie ik de reigers beheerst en koninklijk bewegen. Nu jagen ze elkaar achterna. Het schouwspel eindigt als ze plots landen, op een hele afstand van elkaar.

Waarschijnlijk is hier een biologische uitleg voor. Vandaag inspireert het mij. Om op zoek te gaan naar wat vrijheid kan betekenen. Ik kom uit bij de rechten van de mens. Zoals ze voor iedereen zouden moeten zijn. Hopelijk besef ik niet alleen dat er nog veel werk in de wereld is…

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Die flatscreen van YouTube, indrukwekkend :)

Anoniem zei

Het is een mooie gedachte, maar ik geloof er niet in.

Was getekend

Anoniem zei

@vdpg: Mij lijkt het ook eerder utopisch, maar een portie besef en hoop wil ik toch koesteren.

Anoniem zei

Zolang er hebzucht is, vrres ik ervoor, maar ook ik blijf hopen.

Anoniem zei

Die Aniniem ben ik, Micheleeuw. Mijn pc maakt een probleem met Blogger ...

Anoniem zei

Zo lang er hoop is...

Anoniem zei

Den dezen is er alvast nog één die begrepen heeft dat er nog veel werk is aan de sociale winkel. En ieder van ons kan helpen. Helaas heeft niet iedereen daar zin in. :-(