vrijdag 1 augustus 2008


Het is al laat wanneer ik boven de ramen open om wat frisse lucht te lokken. Een soort van diffuus licht schijnt door de grote plas water in onze tuin. Het lijkt wel een UFO. Een duikbril ligt op de bodem. Vergeten werk van de zonen die juist hun vrienden uitlaten langs de tuinpoort. Enkel nog het overheersende geluid van wakkere krekels. De tuin maakt zich op voor de nacht.

Voor mij is het ook tijd om te rusten. Maar mijn hoofd is nog te helder, mijn lichaam te warm. De huisgenoten zijn ondertussen voor de televisie gekropen. Warmgewalst door de hitte van een lange dag wil ik buiten het water in. Het is donker en stil en ik beslis om het badpak aan de wasdraad te laten hangen. Ik word door de koelte van het water ingepakt. De stroming die er is maak ik zelf. Spontaan begin ik hardop te praten. Geen zinnen, wel zachte uitlatingen van de deugd. Daarna omhul ik mezelf met een grote handdoek.

Ik kijk naar de sterren... en doe een zwaai naar iedereen daarboven...

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Skinnydipping...het water over ieder deeltje van je huid voelen...zalig!

Anoniem zei

Kan zo veel deugd doen, zeker als het zo warm is!
Jammer genoeg heb ik alleen een klein baby zwembadje waar mijn kleine teen amper in kan.

Anoniem zei

Jij durft! Ik ga nooit naakt in onze tuin. Maar misschien zijn de hagen rond jouw tuin al wat hoger dan onze.

Anoniem zei

Je denkpiste, ze is zuiver!

Anoniem zei

heerlijk dat naakt baden op elk ogenblik van de dag, het liefst wel als er niemand in de buurt is, 'k geef toe
maar mijn kinderen geven geen commentaar, ze zijn veel gewoon van hun ma : )
- het slaat altijd een generatie over, zeiden ze onlangs zelf toen het verhaal bovenkwam over het naaktzwemmen met heel de groep van het scoutskamp, waarmee ze toegeven dat naaktzwemmen voor hen geen evidentie is

Anoniem zei

Heerlijk om te doen, en mooi verwoord.. !