maandag 26 december 2011

Er was eens een kerstzondag.

Er staan enkel nog glazen met restanten van roze bubbels op het aanrecht. De huisgenoot kookte de dag ongestoord rond. Ik zwaaide witte tafellakens op de houten tafel. De smalle kaarsjes passen enkel in mijn snel, van klei, geknede houders.

Nu is het huis weer rustig. Er dwalen vaag nog wat etensgeuren rond. Kerst was niet echt speciaal of overdadig. Meer zoals het moet zijn voor mij. In de vroegte van de ochtend was ik al aan de wandel. Ik kijk rond en zie niets meer dan het alledaagse. De boer voert net als andere dagen zijn schapen. In zijn overall die net als andere dagen niet meer echt proper is.

Dus vind ik kerst op zondag eigenlijk ideaal. Het maakt een zondag iets feestelijker maar het blijft een zondag. De zevende dag die altijd net iets rustiger is.

De volgende dagen houden we een beetje vakantie. Dat hoort zo dezer dagen. Ik wens u van alles hetzelfde. Warme groet!

1 opmerking:

natuurlijk-rijk zei

Fijne feestdagen toegewenst!