woensdag 3 februari 2010

Groentetuin 2010.

Even tijd maken voor koffie en geschrijf. De laatste groenten van vorig jaar zijn uit de tuin. Vanavond eten we soep van pastinaken en puree van de knolseldertjes die nog in de grond zaten.


Het begint nu serieus te kriebelen. Deze week ga ik alle groentebakken proper zetten en overladen met paardenmest. De wijze mannen bij velt raden aan om er plastiek over te spannen voor de opwarming van de grond. Het onkruid krijgt op die manier een eerste groeischeut waardoor ik al eens goed kan wieden vooraleer er geplant wordt.


Het grote velt boek ligt ook weer een beetje dichterbij. De kalender vertelt dat ik van februari uien kan planten, mits de grond en het weer het toelaten. Naar vroege aardappelen ga ik morgen op zoek. Een tip van iemand die het kan weten indachtig, één voor één in eierkartons zodat ze sterke scheuten krijgen. De lege toiletpapier rolletjes zullen dienen om in te zaaien. Wanneer dat hier staat te blinken op de vensterbank, laat ik u dat foto gewijs wel eens zien.

Joehoe, we zijn weer vertrokken.

3 opmerkingen:

Elly S zei

Dit bericht in combinatie met de zon die buiten volop schijnt, bezorgt me een echt lentegevoel. Joehoe!

chelone zei

Je zuigt me mee in je nieuwe patatten terwijl ik de allereerste oogst aardperen nog moet rooien.
Slechts 1 spruit vanonder de sneeuw gehaald.
Jij bent tenminste een optimistisch kind!

Anoniem zei

Je bericht heeft me geïnspireerd. Ik begin toch al aan onze tuin te "denken". :-)