woensdag 2 december 2009

Garageleed.

Of ik wel eens aan de goedheid van mensen twijfel? Na de dag van gisteren absoluut.

Maandag reed ik mijn auto, zestien jaar oud maar verre van versleten, naar de garage voor onderhoud. De groene keuringskaart lag me al weken aan te staren.

Toen ik in de late namiddag terug aan de balie stond om hem af te halen, bleek hij niet klaar. Onverwachte herstellingen. Wat roest hier en daar en iets van stof op een as. Tja... als jij het zegt, antwoord ik de garagist.

Gisterenavond sta ik daar zoals afgesproken terug. Waarop de garagist mij wat ongemakkelijk ontvangt. Veel werk gehad. En anders zouden ze hem toch afgekeurd hebben. Hoeveel, vraag ik? Ik hou niet zo van rond de pot gedraai.

648 euro. U leest het goed. 648 euro.

Zijn laatste zin deed de deur dicht. Dat hij nog wel wilde bellen. Voor de prachtige buitenkansjes in zijn showroom. Ik kon er zelfs niet groen mee lachen.

Vandaag gleden we gelukkig vlotjes door de keuringscontrole.

Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt bij hem een nieuwe auto te kopen. Ik koop gewoon een blitse scooter. Toen ik dat zei, lachte hij wel groen.

11 opmerkingen:

Jos zei

Een groene scooter dan maar?

Menck zei

Mijn garagist verwittigt me toch altijd op voorhand bij onvoorziene kosten. Aan de herstelling zal hij nooit beginnen zonder een 'ja' mijnentwege.
648 euro voor een bakje van 16 jaar oud. Dat bedrag kan tellen en het overstijgt allicht zelfs de restwaarde van je wagen.
Advies: vernieuwen tussen de nummerplaten. *grijns*

Fluitenkruid zei

Domme actie van die man want hij is jou als klant nu gewoon kwijt.

veerle zei

Wat had hij dan gedacht?

Neneh zei

oh oh, volgende keer eerst een prijsafspraak maken. Wordt de rekening hoger dan .... dan bellen en overleggen. Ze kunnen echt niet zomaar doen en dan de rekening presenteren. De auto moet het wel waard zijn....

Caro zei

Ho ho, wat een schurk van een garagist!

Sabine zei

Daar zou ik ook niet content mee zijn, zeker omdat je als leek niet kan inschatten hoe noodzakelijk die werkjes waren...

Ebelien zei

Dat is een flink bedrag zeg. Een goeie tip van Neneh trouwens. Onze auto is nu 3 dagen bij de garage en ik hoop dat die man wel zo eerlijk is om op tijd te bellen..

adelheid zei

Verdorie...

Eens goed vloeken of eens goed schudden met je gat zoals Yvette van Felting your soul schrijft, en dan rondvragen naar een correcte garagist.
Deze heeft een beroepsfout gemaakt. En verliest niet alleen jou als klant, maar ook je omgeving die hiervan hoort.

Nicole zei

Wat vervelend! Ik vind dat altijd lastig, omdat ik er zelf helemaal geen verstand van heb, en dan maar helemaal op zo iemand vertrouw.

zapnimf zei

Oei, op 11 december sputterde hij alweer (hoorde ik). En wat doet hij met dit koude weer?
(Voor de garageman hopen we gewoon : bevriezen)