maandag 26 oktober 2009

Tijdtussendoor en haar plan.


Een beetje zenuwachtig reed ik op mijn vrije dag even naar het werk voor een gesprek. Met een droge keel en wat hartversnelling. Ik had wel wat te verliezen als zij haar zegen niet zou geven.Kom maar binnen, hoor en zie ik haar zeggen, en ze wijst een stoel aan vlak voor haar bureau.

Dan begin ik te vertellen en zij luistert. Over hoe ik wel eens iets voor mezelf wil doen. Over hoe ik op weg wil gaan. Stap na stap dichterbij een doel komen. Leven uit een rugzak. Het duel met mezelf aangaan. Waar sta ik in mijn proces van loslaten?

Bewonderenswaardig, spreekt ze. En wat heerlijk dat je de kans neemt om dit te doen. Drie maanden kan ik vervanging voor jou vinden. Ik mag wel hopen dat je daarna terugkomt, vraagt ze voorzichtig, en mijn belofte om terug te komen, stelt haar gerust.

Maar ach ja, u bent natuurlijk nog niet op de hoogte. Vanaf april 2010 zult u me een tijdje moeten missen. Ik vertrek voor de reis van mijn leven. Vanuit Roncesvalles ga ik stappen tot in Santiago de compostela. Langs paden en wegen. Met mensen van overal die vanuit eender welke motivatie stappen. Ik ga slecht slapen en veel heimwee hebben. Mijn lijf gaat tot het uiterste en verder moeten gaan.

Toch is dit mijn plan. En daar ga ik voor. Met hart en ziel en meer.

Het is natuurlijk nog ver weg. En toch weer niet. Op dit moment zal ik er op tijdtussendoor nog niet veel over schrijven. Maar toch is het fijn dat ik het jullie al kon vertellen!

26 opmerkingen:

Tricky zei

wat een heerlijk plan...
ergens ver weg in mijn hoofd leeft het ook al een tijdje... ooit, misschien, in de toekomst, wil ik tenminste een stukje van die pelgrimstocht zelf ook lopen...
fijn dat je het hier nu al even deelt... en dat dat je goed doet!
ik weet nu al dat ik je hier ga missen, maar jij zal de tijd van je leven hebben, en toch ook weer niet wellicht!?

rozebril zei

Ik vind het fantastisch dat je er gewoon voor gaat. Veel mensen houden het bij "dromen van", maar jij gaat het gewoon doen. Het lijkt me ook echt iets voor jou te zijn (voor het weinige dat ik van je weet toch). We gaan je schrijfsels wel midden hier, eens je weg bent. Ik wens je in elk gval alvast heel veel succes met je (zoek)tocht!

Miestaflet zei

Als je de weg langs de kust zou nemen (en niet die meer landinwaarts), ben je hier meer dan welkom!

Ik zie de mensen met de rugzak en schelp wekelijks passeren en heb er veel bewondering voor.

Ooit wil ik er ook voor gaan - met de boeken van Paulo Coelho in de rugzak.

Dat wordt een prachtig avontuur om naar uit te kijken!

Anoniem zei

Weer een stapje verder he.
De weg ligt voor je, en vele supporters zullen je volgen.
Go for it!
Voorlopig blijf ik dromen

veerle zei

Amai, knap dat je zoiets onderneemt. Daar is moed voor nodig.
En ook ik kan je drie maanden missen, maar niet langer, en alleen als je terugkomt. Beloofd?

zeezicht zei

Fantastisch dat je je dromen durft waarmaken! Dat vraagt toch heel wat moed.
Veel succes en een behouden (voet)reis!

Mama Muis zei

ah! hart volgen. heel goed. wordt een fijne tijd met rente voor het leven. kan niet missen. fijn joh!

**Sabine** zei

Lijkt me echt iets voor jou.. :-)
Het dromen en uitkijken en verlangen is ook deel van deze trip....

Fluitenkruid zei

Bewonderenswaardig! Een mooi plan, wel afzien.. Fijn dat je werkgever zo positief reageert.

elke zei

Amai, dat is nogal iets. Ik ben ooit te voet van een eind van Rome af naar Assisië geweest en dat was een dag of 11. Behoorlijk lastig wel maar heel intens en heel leuk. Het was wel met de jeugdbeweging toen, maar ik heb er heel goeie herinneringen aan.
Succes!!

Jos zei

Als je dan een beetje van internetcafé naar internetcafé stapt, dan stappen we een beetje met je mee.

Lichtindeduisternis zei

Wat een mooi plan. Echt iets voor jou lijkt me. En als ik goed tussen de lijnen door kan lezen, denk ik dat je daar heel veel aan gaat hebben...

Menck zei

Hola, dat zijn serieuze plannekes. Een kennis van me heeft zich twee jaar geleden ook in dergelijk avontuur gestort. Voor het thuisfront hield hij een virtueel dagboek - een soortement van blog, quoi - bij dat hij onderweg regelmatig updatete. Niets let je om ons eveneens alzo te verblijden, want drie maanden is nu niet bepaald wat tijd tussendoor, hè.
Straffe madam, gij. Bewondering en al alhier.

wim22 zei

Fantastisch dat je dit doet!
Ikzelf droom er ook al een tijdje van. Als... dan... je weet wel.
Ik denk dat het een tocht is die je intens laat leven en ontzettend veel voldoening kan geven. Iets waardoor je je de rest van je leven 'rijk' zult voelen.
Ga ervoor, geniet er van!
Ik ken je niet goed, maar ik volg al een tijdje je blog en denk dat het echt iets voor jou is.

Polle zei

Wat een mooi plan. Een plan dat "leest" als een logisch vervolg op de afgelopen tijd.

Monique zei

Heel veel succes met je bijzondere reis. Ik denk dat het een ervaring zal zijn om vaak op terug te kijken.

tijdtussendoor zei

@Aan iedereen: Dankjewel voor de warme reacties. Dat doet enorm veel deugd ;)

annava zei

Wat een straffe madam ben jij zeg! Knap! Veel veel succes met je avontuur.

Drie deftige dames zei

Een dame met een plan. Daar nemen de dames hun kapje voor af. Fantastisch dat je tussendoor tijd maakt daarvoor.

Zeekraai zei

Ga je dat redden
in drie maanden ?

#beetjedoorlopen

; )

tijdtussendoor zei

@Anders:Ik ben drie maanden van mijn werk thuis maar het stappen plan ik in zes weken. Als alles goed gaat ;)

Mrs. T. zei

Wat een fantastisch plan zeg. Heel erg geweldig. Ik hoop wel dat je de tijd kunt nemen om een reisverslag te schijven. Een oudcollega van mij is net terug: http://leoniegoncalves.waarbenjij.nu/

clara zei

Ik vind dat Jos een heel goed idee oppert :)

Succes!

chelone zei

Ik wou dat ik zoveel lef had als jij. Een pelgrimstocht is geen plezierreisje, het kan niet anders dan een persoonlijke missie zijn met een diepliggende betekenis.
Het 'voetprobleem' schijnt het ergste te zijn, naar ik hoorde.
Vol bewondering!

Ebelien zei

Wat goed van je, dat je droomt en gaat doen!
Wel goed inlopen heh, die vrije voeten ;-)

zapnimf zei

Girlpower!

(En leer uw mannen zelf strijken)