maandag 12 oktober 2009

Rust op een groene wei.

Ze is aangekomen. Ik noem het maar de overkant. Eeuwige rust kwam in de plaats van pijn en zorgen. We blijven achter, blij dat deze weg voor haar ten einde is, maar toch een beetje verweesd.

Na de wandeling at ik mijn banaan aan het huisje voor het natuurreservaat. De viervoeter uitgeput aan mijn voeten. Het roodborstje bleef maar op dat paaltje zitten. Zijn kopje op en neer troostend in mijn richting. Ik denk zachtjes haar naam.

Waar ben je nu? Lijkt het op een eeuwige lente daar? Zijn er zachte kleuren en is het er blijvend ontluikend? Is rust echt over je gekomen?

Op zijn blog spreekt Paul Coelho vandaag over het gezicht van God. Volgens hem is het zowel mannelijk als vrouwelijk. Op andere momenten zou het mijn hart zo niet binnen komen. Vandaag wil ik er even in geloven. In een wezen dat met zijn of haar armen open, mensen van beneden welkom heet. Dat er wolken mogen hangen van koestering. Dat het enige wat ze voelen een warm welkom is.

De wereld blijft draaien. De komende dagen zullen we regelen en veel praten. Een zakdoek nooit ver weg. Dan wordt het stil en leeft ze verder in ieders gedachten.

Dank je, lieve blogvrienden, voor jullie meeleven…

13 opmerkingen:

Tricky zei

een wolk vol troost stuur ik je... gewoon in een stil aanwezig zijn aan de andere kant van blogland...
laat die tranen maar stromen en koester de mooie herinneringen...
heel veel sterkte lieve blogvriendin!

Anoniem zei

Een beetje steun,
een beetje je verdriet helpen dragen,
een beetje mee afscheid nemen,

veel sterkte

Fluitenkruid zei

Gelukkig is haar strijd voorbij.
Sterkte met het afscheid nemen. x

Sabine zei

intense dagen....
veel sterkte

Nike zei

Heel veel sterkte.

Lichtindeduisternis zei

Ook van hieruit veel steun en troost gewenst. Hopelijk vind je ook opnieuw wat rust na die lange moeilijke periode.

Annelies zei

Ik voel met je mee.

Sabine zei

Heb er nog over nagedacht
Misschien is "God" geen man en ook geen vrouw... maar een roodborstje
X

tijdtussendoor zei

@Sabine:Das een fijne gedachte ;)

Goofball zei

Afscheid nemen is het lastigste voor wie achterblijft met de leegte.
Veel sterkte toegewenst

veerle zei

Nogmaals veel sterkte gewenst. Ik denk aan je.

Mrs. T. zei

Wat verdrietig. Veel sterkte, voor alle mensen die haar als mens nu moeten missen. Gelukkig zijn er nog herinneringen.

wim22 zei

Alles op aarde bestaat uit tegengestelden, is tweeledig.
Licht en duisternis, geest en materie, liefde en haat, genieten en lijden, leven en dood.
Daar waar ze nu is, zijn er geen tegenstellingen meer. Alleen nog geborgenheid in het Ene.
Sterkte.