dinsdag 26 mei 2009

Tot in september!

Vorige week bundelden we alle werken. Een groot deel van de klas werd al opgeruimd. Bijna niet te geloven dat er weeral een schooljaar om is. De dinsdagavonden zullen opnieuw iets rustiger zijn de komende maanden.

Voor diegene die geen eigen tekenkaft hebben, maakt de kunstenaar er één. Hij plakt grote papieren aan elkaar en ik zet er de juiste namen op. Op geen tijd staat de gang vol met kaften klaar om te vervoeren. De pauze was iets langer dan anders met veel lekkers van alle jarigen.

Meestal zijn ze fier om het geleverde werk mee naar huis of de instelling te nemen. Maar zij laat de werken liever in de klas staan. Op haar fiets komt ze naar de academie. Dit gaat niet vanzelf. Haar handicap maakt dat alles trager en moeizamer gaat.


Ik stel voor dat het meeste wel in de klas kan blijven staan. Maar heb je toch niet ergens een plaatsje voor dat prachtige doek dat je maakte, vraag ik terloops? Ze neemt het plechtig met beide handen vast en stopt het in de mijne. Praten kan ze niet maar ik versta meteen wat ze bedoelt. Terwijl ik het aanneem, krijg ik er nog een onstuimige knuffel bovenop.

Met het werk onder mijn arm rijd ik naar huis. Nu nog een plaatsje vinden. Vanavond gaan we met z'n allen op café en dan is het afscheid nemen voor een paar maanden. Het zijn fijne mensen waar ik mijn dinsdagavonden mee doorbreng. Nu ga ik weer op zoek naar inspiratie voor een nieuw creatief jaar...

5 opmerkingen:

Fluitenkruid zei

Wat een mooi kunstwerk om cadeau te krijgen en wat lief!

Anoniem zei

mooie waardering die je kreeg voor je werk.

adelheid zei

Zonder woorden...
Zegt alles...

Van de Pot Gerukt zei

Mooi.

Was getekend

clara zei

Voor zo iets vind je altijd wel een plaats, denk ik.