maandag 9 maart 2009

Fall.

Het laatste wat ik me herinner is dat ik in het ijle hang. Wanneer ik mijn ogen open is het eerste wat ik zie de antieke zeef. Ze hangt aan een balk van het garageplafond. Ik lig tussen de fietsen. Van ver klinkt de stem van de huisgenoot. Opgelucht hoor ik hem zeggen: je bent er weer, en ik voel zijn hand over mijn haar.

Stilaan voel ik dat ik ergens op gevallen ben. Onderaan mijn rug doet het pijn en mijn maag draait zich binnenstebuiten. Als ik na een hele tijd probeer recht te komen, verdrink ik in een golf van misselijkheid. De wereld wordt opnieuw zwart.

Zo gaat het een hele tijd. Ben ik even op de wereld en dan weer niet. Tot we allemaal een heel klein beetje ongerust worden en een dokter opbellen. Niet evident aangezien het zondag is. Toch stelt die ons gerust. Mijn lichaam doet wat het moet doen en dat is reageren op een hevige pijn. Dat beaam ik, want het is mijn staartbeen waar ik op gevallen ben. Dat voel ik ondertussen meer dan goed.

Wanneer de avond valt, leef ik een beetje op.

Dit is een week geleden. Ik ben er nog van onder de indruk. Gisteren kwam ik in de garage en werd opnieuw misselijk. Ik stapte behoedzaam terug buiten.

Eerst was er mijn pijnlijk voet verhaal. Nu dit. Ik word door de huisgenoten een beetje in het oog gehouden. Ik deed hen een belofte. De komende tijd stap ik een beetje voorzichtiger door het leven. Misschien ook een beetje trager.

Een mens kan wat meemaken...

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Amai, serieus gevallen precies. 't Is allemaal snel gebeurd. Hopelijk is het ondertussen al een stuk beter met die rug.

Nadia zei

Sterkte en hou het rustig!

adelheid zei

Oei. Inderdaad wat rustiger aan doen.
Staat je bloeddruk in orde?

Anoniem zei

Veel beterschap!

Van de-garage-opruimen ben je nu verlost. Spijtig voor huisgenoten.
Elk nadeel heeft zo zijn voordeel ;)

zapnimf zei

Stond je op een ladder?
Bewusteloos van de pijn? Ik wil het niet meemaken. Hopelijk valt het nog mee met de blauwe plekken (en rest).

Anoniem zei

@adelheid:Mijn bloeddruk is ondertussen terug op normaal niveau ;)
@zapnimf:Ik heb mijn evenwicht verloren en ben volledig onderuit gegaan van de pijn. Ook ik wil het niet meer meemaken ;)

Mrs. T. zei

Oh jemig, niet tof zeg, zo vallen. Hopelijk gaat het inmiddels weer beter met je?

Anoniem zei

Je hebt de laatste tijd wel pech. Hoop dat je weer pijnvrij bent!