donderdag 5 februari 2009

Een frisse wind.

Op dit moment geniet hij van een welverdiende after-examens vakantie. Ergens in de Ardennen in een huisje. Maandagavond lichtte mijn gsm op… goed aangekomen en zalig hier, zonder tegenbericht ben ik vrijdagavond thuis.

Tijd voor mij om met emmer en sop naar boven te trekken. Ramen allemaal eens wijd open. Hier en daar wat verloren sokken en een tas met een verdroogd theezakje. De lakens gaan vanuit de droogkast silanfris het bed terug op. Wat ik wil dat ze zelf nog opruimen, leg ik er demonstratief bovenop.

Een toast met kaas later heb ik weer opnieuw energie om beneden aan de slag te gaan. Het succesgedicht dat weken aan de koelkast hing, mag nu ook weg. Het maakt, ondanks de wintertoestanden, plaats voor een lentegedicht. Volgende week maak ik er tijd voor...

Dit was mijn succesgedicht voor hem:

Zweet zonder vakantie avontuur
Boek record en eigen arbeid

Chaos voedt stress
Bewust beetje rust

Thee of ontbijt
Zorgwind
Vertrouw contact
Respect hand

De prijsregen
Tevreden en honingzoet

2 opmerkingen:

Anoniem zei

blij dat de stressperiode voorbij is.

Anoniem zei

Ik wil ook wel zo'n koelkast-succesgedicht voor m'n volgende examenperiode :)