zondag 8 juni 2008

Day by Day.

Op een morgen maak ik de bedenking.
Veel in mijn leven berust op routine.
Handelingen, gedachten, alles komt elke dag met een zekere regelmaat terug.

Ik open mijn ogen en besef dat de dag is begonnen.
Opstaan en de nacht achterlaten.
Zonder nadenken, blindelings op zoek naar de startknop voor een nieuwe dag.
Cafeïne, buitenlucht of een combinatie van de twee.
Mijn hoofd draait meestal al op volle toeren,
niemand die het ziet omdat ik het niet wil dat iemand het ziet.
Laat me even wennen.
Wassen, koken, poetsen, uit werken, hond uitlaten elke dag weer opnieuw.
Zonder moeite of zware overpeinzingen.
Gewoon doen zonder daarover veel compromissen te moeten maken.

Zo loopt mijn weg door de dag,
mijn dag door een week van een jaar van mijn leven.
Het geeft me rust.
Te weten dat sommige dingen elke dag hetzelfde zijn.
Best goed zo...

1 opmerking:

zapnimf zei

Daar liet je het magische woord vallen : rust.
Routine geeft zekerheid. Als hij wordt weggeslagen, merk je pas hoezeer je eraan gehecht bent.