zaterdag 17 mei 2008

Winkelen.



Ik heb er een hekel aan. Zeker als het zo warm is. En dan al dat gesleur, eerst met het leeggoed en dan de auto weer terug volladen. De rijen doorlopen en telkens vanalles vergeten en dan terug moeten keren op je stappen. Zo ben ik mezelf aan het beklagen terwijl ik de roltrap op glijd. Halverwege zie ik beneden aan de trap twee giegelende afrikaanse dames opstappen. Argwanend houden ze hun kleurige tunieken dicht tegen zich aangedrukt. Het lijkt een hele belevenis, zou het kunnen dat het de eerste keer is dat ze een roltrap gebruiken? Ik lach mee met hen en op slag ben ik al wat beter gezind. Eigenlijk helemaal afgeleid wandel ik de supermarkt in. Ik ben een stukje kwijt maar opeens rijd ik met een ander winkelkarretje, 10 flessen bacardi en een heleboel van die breezers gapen me aan. Hey... waar is mijn gezonde kar en vooral mijn handtas? Een vrolijke man neemt me bij de arm, wijst me op het feit dat we de verkeerde kar hebben genomen. Hij vindt het gelukkig ook heel erg grappig, en eigenlijk kan mijn dag niet meer stuk. Ik ben me er plots ook van bewust hoe verstrooid ik kan zijn, in gedachten geef ik de huisgenoten gelijk. De leeftijd? Nee... of toch...?

1 opmerking:

simonne zei

misschien had je even hard gelachen na die zovele flessen Bacardi,wie weet............
amamo