woensdag 1 juli 2009

Overdosis tuinaangelegenheden.

Ik weet dat het geen alledaags zicht is. Maar die aardappelen moeten nu eenmaal uitgedaan worden. En ik ga niet wachten tot het donker is. Dus sta ik met een riek in de voortuin. Gekleed in mijn fraaiste huis tuin en keukenplunje. Elke keer weer verrast hoeveel aardappelen er onder de verdorde bladeren hangen.

De draaiende auto heb ik aanvankelijk niet in de gaten. Maar ineens voel ik iemand kijken. Onze buurman, die werkzaam is bij de gemeente, staat met een paar collega’s aan zijn voordeur. Als ik op kijk, zie ik hen nog juist lachend mijn richting uitkijken.

Zijn jullie met mij aan het lachen? Rechtstreekse vragen hebben hier vaak het meeste effect. Zonder aarzelen antwoorden ze ja en vragen meteen of ik nu met aardappelen ga smijten. Nee hoor, grap ik terug, daar zijn ze veel te lekker voor.



Nogmaals, ik weet het. Mijn tuin is een beetje ongewoon dit jaar. Ze keken daarom al een paar keer raar op. Onze overburen.



Wanneer ik bladluisetende oorwormen uit de brievenbus vis en ze dan in mijn tuin zet. Als ik onkruid pluk langs de kant en ze toekijken hoe ik het onderdompel in regenwater om zo mijn eigen insecticide te maken.


Maar er is nog veel dat ze niet zien.


Dat ik het hemels vind om naakt te zwemmen in onze tuin. Dat voor mij zelfs een koude winterochtend zijn charme heeft. Half slapend dool ik dan in kamerjas door het groen terwijl binnen de koffie pruttelt. Ook dat zien ze niet. En snappen kunnen ze het al helemaal niet.


Ik vind het schitterend. Zelfs mijn chronisch zwarte vingers.

14 opmerkingen:

zapnimf zei

En van alles een foto. Behalve van dat naaktzwemmen. Tsss.

Menck zei

Goh, u bent een van de gelukkigen die een zwembad bezit! Dat lijkt me dezer dagen het allerheerlijkste tuinattribuut denkbaar.

Brimstone zei

Heerlijk, hoe jij lak hebt aan al het gelach en gegniffel. Lekker je eigen gang gaan en lak hebben aan conventies, helemaal mijn idee ook.

wim22 zei

Het ligt in de menselijke natuur om steeds verder te ontwikkelen,
maar daardoor verliezen we vaak onze band met de natuur;
jij duidelijk niet: een écht natuurmens!

Sabine zei

Ik vind het echt schitterend. Geniet van je patatjes :-)

adelheid zei

Chronisch zwarte vingers hihi... Have fun!

Anoniem zei

Dat van die zwarte vingers komt mij heel bekend voor!! Hihihi.
Als ik ergens naar toe moet ga ik eerst met bleekwater aan de slag om ze enigzins toonbaar te maken!!

Niet dat het helemaal lukt hoor!

En een eigen zwembad...toemaar!!!

Fluitenkruid zei

Elk dorpje heeft wel een kattenvrouwtje of gek mannetje.
Jij bent gewoon het malle tuinvrouwtje met piepers in de voortuin haha. Hebben ze weer wat om over te praten toch?

prutsen zei

Tuinieren is niet echt iets wat ik graag doe. Maar als ik jou zo lees, krijg ik er waarempel zin in ;-)

Yolanda Elizabet Heuzen zei

Ach, ik vind het allemaal heel gewoon hoor. En zapnimf heeft helemaal gelijk dus komt die foto nog? hihi

veerle zei

Ik wou dat ik je liefde voor tuinieren deelde. Ik vind in de tuin werken echt een karwei. Maar genieten van al het groen, ertussen ronddolen,... dat is wel aan mij besteed, hoor. En dat naaktzwemmen? Nog niet, hoewel de haag bijna dichtgegroeid is, kan de buurman toch nog teveel zien.

Mrs. T. zei

Heerlijk als je zo kunt genieten van je tuin. Doe ik ook.
Las je logje 'Zo en niet anders'. Sjemig, wat erg dat mensen zo kunnen reageren.

clara zei

Naaktzwemmen is hier een uitstekend middel om alle kinderen in één klap uit het zwembad te jagen :) Dat vinden ze maar niets.

Anoniem zei

genieten ! van je tuin, van de buurmannen die lachen, van de ongelooflijke vrijheid van het naaktzwemmen. Heerlijk