zondag 5 juli 2009

Er was eens zaterdag en zondag.

Op zondag had ik een afspraak. Met de huisgenoot.

Zaterdagmiddag wuifde ik hem, en zijn salsavrienden, uit. Ze gingen de nacht ronddansen aan zee. Ik wilde thuis zijn. Met kleine zoon op stap voor boodschappen van dringende aard. Na alle praktische rompslomp bracht ik de avond en nacht met zus door. Dat was lang geleden en deed nog eens ferm deugd.

Maar mijn afspraak dus. Op een terras aan de dijk van Oostende wachtte ik hem op. 26 jaar geleden waren we hier voor het eerst samen. De tijd ging op de loop met ons en het leven en het lijkt wel alsof het gisteren was. De vertellingen over ons weekend apart konden beginnen. Tasje koffie erbij, we genieten om ter meest.

Onze doelen waren nog niet volledig bereikt. Ik wilde dolgraag zijn tuin eens zien. En de man achter de kielzogverhalen.

En eerlijk waar, het werd geen teleurstelling. Zalige en verborgen hoekjes in een bloeiende tuin. Moeiteloos zou ik me er thuis voelen. Niet perfect afgelijnd maar een soort van georganiseerde chaos. Veel grote en kleine aarden potten met bloemen. Ik moest aan zijn forellen denken terwijl ik de barbecue zag staan. Ik kreeg een uitnodiging voor een blogmeeting waar ik, na deze ontmoeting, heel erg veel zin in heb. Zonde dat ik de nimf gemist heb, dacht ik op de terugweg, en genoot dan verder van deze fijne ontmoeting.

Aan het kanaal, op ons favoriet terras, sloten we dit weekend af. We klonken en keken elkaar in de ogen. Vertrouwelijk fijn.

We hebben een weekje tussendoor verlof. Daarover morgen meer. Ik ga nog even de frisse avondlucht in…

3 opmerkingen:

Menck zei

The pleasure and privilege was all mine. Heel blij dat jullie tijdtussendoor vonden om mijn groene longetje met een bezoek te vereren. Ik heb alvast twee toffe mensen leren kennen en hoop dan ook van ganser harte om jullie terug te mogen ontmoeten op de eerstkomende meeting. Meer specificaties volgen!

zapnimf zei

Hij is er al rap bij met reclame maken hè?
Jammer dat we mekaar gemist hebben! (Wij lagen toen waarschijnlijk ergens tussen De Haan en Wenduine te verbranden.)

Menck zei

Jullie zaten toen ergens te koffiekletsen in de tuin van Chelone, ja. (Het was zondag)