maandag 5 mei 2008

Zuiveren.



Vandaag keek ik naar de zon.
Plots dacht ik aan een zonmoment van een paar jaar geleden.
Ik was op zuiveringsweekend, het einde van een wekenlage voorbereiding.
Zes weken onthouding van alle genotmiddelen.
Op het weekend kregen we drie dagen enkel kruidenthee.
Rond het middaguur was er gelegenheid om te rusten.
In het oude gebouw waren enkel kleine, kloosterachtige kamertjes.
Een bed, kast, lavabo.
Spartaans eenvoudig.
Maar er was een groot raam, met zicht op de velden.
Ik strekte mij uit op het bed.
De zon was mij goedgezind, ze scheen voor mij alleen.
Wonderlijk was de lichamelijke gewaarwording zonder vast voedsel.
Nooit beleefde ik zonnestralen zo intens.
Het was zuiveren van lichaam en geest.

Tja,
daar moest ik vandaag aan denken...

1 opmerking:

Anoniem zei

Klinkt goed, zo intensief bezig zijn met je lijf en jezelf.