vrijdag 11 september 2009

Blij op vrijdag.

Zolang ik kan, wil ik toch blijven uitpakken met al het moois uit mijn tuin. Het zijn de laatste groene boontjes. Het rode bietenveldje is ook op. Dat het de laatste warmoes is, daar zullen de huisgenoten niet ongelukkig om zijn. Eerlijk gezegd is hij vooral mooi om naar te kijken. Volgend jaar zet ik hem zelfs niet meer voor zijn schoonheid. Ziet u die koolrabi met een hoedje op? Zeker iets om volgend jaar wat meer van te planten. Peterselie en pompoenen zijn er nog in overvloed.



De tuin begint er herfstig uit te zien. Ik hoop dat ik met de laatste geut gier mijn spitskolen van de rupsen heb gered. De rode en witte kool laten ze gerust. Het spruitengegroei vind ik fascinerend. De tuin ruikt lekker. Ik kan het niet zo goed thuisbrengen. Maar lekker dus.



Vanmorgen was ik bij de oude tuinier en na een tasje thee reed ik naar huis. Het mandje van mijn fiets vol appels. Nu ruikt de keuken naar appel. Vanavond ga ik de sapcentrifuge eens goed laten draaien.



Die kleurige lampionnen vrolijken de leeshoek op.


Mijn tuin. Mijn lust en leven. Dat begrijpt u wel, niet?

9 opmerkingen:

Fluitenkruid zei

Zeker weten!

Mama Muis zei

Ik steep 'niet' door. of ik dat begrijp :P

Mama Muis zei

stReep moet dat zijn...

eventjeswicht zei

Ik word hier een beetje groen van jaloezie! Geniet ervan. Dat zou ik ook doen in uw plaats.

klaproos zei

en of ik dat begrijp zeg,
je tuin is een lusthof, ik kom je eerdaags bezoeken hoor:-)

maak er een fijn weekend van hé,

Polle zei

Ik begrijp dat wel hoor.
Mijn favorieten zijn de lampionnen. Ik heb ze hier in huis ook overal en nergens rondgestrooid. Prachtig.

pcuser1961 zei

Heel mooi tuintje hier maar ik ben echt niet jaloers want ik zou dat allemaal niet meer kunnen onderhouden

Fijn weekend

Sabine zei

heel mooi om te zien en te lezen...
Warmoes geen succes bij jullie? (Breng gerust wat hierheen ;-) )

De rode biet... dit weekend zaten er tussen de groentefrietjes van natuurfrituur Merel ook frietjes van rode biet... verassend lekker :-)

zapnimf zei

Nu nog de gebuur!