donderdag 3 juni 2010

Doodgewoon.


Ze hadden nog 1 kaartje over en ik had geluk.

Als heel de wereld raar begint te doen
en alles wat normaal is abnormaal wordt
als gij alleen overschiet als normaal
dan bent ge niet meer doodgewoon
dan draait alles om
ge bent gewoondood
heel de wereld doet normaal
en gij, gij alleen
doet raar
Als dat gebeurt, zijn er twee dingen die ge kunt doen
of ge overtuigd iedereen dat niet gij de spookrijder bent
maar dat zij dat zijn
of ge doet mee
...
ik koos om mee te doen

In een duister decor kijk ik naar dit theaterstuk. Meeslepend van het eerste tot het laatste woord. Nadien nog een paar glaasjes wijn en een deugddoend gesprek. Meer moet dat al niet zijn, denk ik, als ik op mijn fiets weer naar huis trap...

1 opmerking:

Anoniem zei

't was goed ook he.
Spijtig dat ik dat glaasje gemist heb