donderdag 1 april 2010

Tuinlopen en 'dag' zeggen.

Tuinlopen, een geweldige activiteit dezer dagen. De veldsla heeft besloten een groeischeut te forceren en kan dienen voor een frisse sla bij het avondeten.


De pikante preikes verdwijnen in een ovenschotel met een dikke laag gesmolten kaas.


Terwijl de zonnebloemen hun kopjes lostrekken uit de grond. Het gaat snel daar op die vensterbank. Hoe snel zullen ze nog gaan tot volgende week donderdag? Want de volgende keer dat we elkaar zien, staan ze waarschijnlijk al fier te wezen aan de rand van mijn groententuin.

Nog nooit was afscheid nemen zo intens. Toen ik gisteren in het laat mijn verhaal van een mooie dag aan de huisgenoot deed, waren ze er zomaar... zoute tranen. Lachen en tranen, het vloeit vertrouwelijk samen. Nog 7 dagen.

5 opmerkingen:

KRuiMeL zei

Ooh, nu komt het er heel snel aan.
Geniet!

Mama Muis zei

Ik zie het helemaal gebeuren dat ik door de pasigheden en wat werkverplichtingen helemaal vergeet om je een hele fijne reis te wensen, met veel ontspannen voetstappen, bijzondere ontmoetingen, mooie vergezichten, gastvrijheid, zelfinzichten, ontspanning (na én door inspanning) en voor straks een hehouden thuiskomst..... dus dat doe ik nu alvast! Een hele goede tijd uhm tussendoor gewenst :P

Roelien zei

Ja, dit wordt een bijzondere week. Net als mama muis wil ik niet te laat zijn met je een goede reis te wensen, ik zal veel aan je denken!

Verheug je maar op de prachtige uitzichten en het één zijn met de natuur, de landschappen en de omgeving. Fijne contacten onderweg gewenst.

elke zei

Mijn god, is het zo snel al?! Dat komt met rasse schreden dichterbij. Maar je zal er ten volle van genieten. Het voordeel van de natuur is, dat ze volgend jaar weer hetzelfde zal doen :-)

veerle zei

Het komt nu wel echt dichtbij. Niet verwonderlijk dat het je wat emotioneel maakt.