zaterdag 13 maart 2010

Zaterdag... tuindag!


Zo, op de paadjes ligt ook weer een stevige laag houtschors. Daar komt geen kruid door. De winterprei(kes) en de veldsla raken stilaan op. Morgen ga ik de plantajuinen zetten. 'Red Baron' klonk heel mooi, vond ik, vandaar mijn keuze. Afwachten wat het wordt.

Voor de aardapelen koos ik Lady Christl. Een vroege, vastkokende soort. Deze eierkartons gaan een weekje de kelder in en daarna nog een week op de vensterbank. Dan verdwijnen ze in de grond tot ik thuis ben van mijn tocht. En dan serveer ik sla uit de tuin met bieslook en een aardappeltje in de schil.

Als u mij nu wil excuseren, ik goot mij juist een glaasje uit...

11 opmerkingen:

veerle zei

Smakelijk!

Roelien zei

Geniet ervan!

PS. Het ziet er goed uit, dat tuinplan!

Groet Roelien

Anoniem zei

Santé! Geniet er van!

Fluitenkruid zei

Na dat harde werken is het je van harte gegund. Wat heb je trouwens een lekker grote tuin!

Elsewhere zei

Ik ken de Red Baron alleen als aardappel...
http://www.bakker-hillegom.nl/r_16113-001/Aardappelen/Red-Baron-Aardappelen.htm

Zeekraai zei

En wie zorgt er voor de tuin,
als jij op pad bent ?

tijdtussendoor zei

@Anders: Ik vertrouw op de huisgenoten en anders moet ik de schade herstellen als ik terug thuis ben...

Anoniem zei

Je bent er allemaal goed op tijd bij.
Mooi om het allemaal te zien groeien

**Sabine** zei

dat brengt de lente weer een stap dichterbij

Anoniem zei

Ha, hier heb ik een mooi zicht op je afgebakende groenteperken. Mooi gedaan! Met welk hout is dat gemaakt?

tijdtussendoor zei

@onderdeappelboom: Het zijn gerecycleerde houtpaletten. Er wordt niets weggesmeten hier ;)