vrijdag 12 maart 2010

Kringwinkelgeloop.

Het bordje is volgens mij iets origineel. Holly hobby, American Corporation 1978, staat er vanachter ingebakken. In de kringloopwinkel kocht ik het voor 0.45 cent. Ooit droeg ik ook zo’n kleedje. Het waren bruine tinten, dat weet ik nog. Ik droeg er ook laarzen en dikke kousen onder. 30 jaar geleden vond ik dat het einde. Daarom een geweldige vondst. Misschien leg ik er koekjes op of eet ik ’s middags mijn boterhammeke op dit prachtige bord. Nostalgie ten top.

Een juweel van een boek, als je het mij vraagt. Bloemen uit de bergen, lees ik op de harde kaft. Binnenin vind ik een verzameling van bloemen allerlei. Aan de ene kant een volledige beschrijving van de bloem en op de andere kant een getekende versie. Het zijn artis kaarten. Waarschijnlijk heeft ooit iemand zorgvuldig deze kaarten ingeplakt.

Heerlijk kringloopsnuisteren!

7 opmerkingen:

Fluitenkruid zei

Wij vinden het ook zo leuk, gewoon het spannende gevoel of je iets leuks gaat vinden. En natuurlijk al onze niet gebruikte spullen inleveren. Ik heb ook Holly Hobbie jurkjes gehad, goeie oude tijd..

Janina Modaal zei

Inderdaad, leuke vondsten!

Roelien zei

Hier nog een Holly Hobbie...We zijn vast van dezelfde leeftijd.

Jij (en ook andere bloggers) steken me wel aan met het kringloopvirus, moet ik ook eens gaan doen. Dat boekje is natuurlijk geweldig. Voor je reis denk ik?

Mijn vader geeft mij steeds oude atlassen (hij is schoolmeester geweest, is nu 82 en af en toe duikt er weer iets op in 'zijn' archief en dat krijg ik dan, ook zo bijzonder).

Fijn weekend, groet Roelien

Sandra zei

Wat een prachtig bordje heb je gevonden en tegen een prachtig prijsje.

Geniet van je koekjes, Sandra.

**Sabine** zei

dat bordje is zalig. Ik had vroeger zo een serie van 6 van die bordjes, maar dan in het klein, glazenonderzetteres denk ik, met zo een spreukje er nog bij.
Ik denk dat ik alleen 'na regen komt zonneschijn' nog heb.... geen idee waar de anderen zijn gebleven.
Ik ga dat ene bordje eens zoeken... in een van de vele dozen op zolder.

Anoniem zei

Hollie hobby. 't Was in die tijd zo'n hype dat er winkels bestonden die niets anders verkochten dan Hollie hobby producten. Heerlijke nostalgie.

Lichtindeduisternis zei

Hollie Hobby... Waar is de tijd? Daar had ik een pop of zelfs een paar poppen van, geloof ik. En een hoedje?! Pure nostalgie.