donderdag 7 januari 2010

Zwart met zilver.

Het ros moet eraf, kreun ik tegen de kapster. Ben je zeker, vraagt ze twijfelend, en ze houdt me een lok voor. Zo toont ze hoeveel er juist af moet. Ongeveer vier centimeter, tel ik grofweg.

Ik schreef het u al eens. Een eind voor de zomer besloot ik mijn haar niet meer te verven. De producten die ik hiervoor gebruikte, moesten elke keer straffer en de tijdspanne tussen de verfbeurten werd alsmaar korter. De maanden voor de haarknoop bekeek ik de toen nog miniuitgroei, en ik vond het wel meevallen.

Het is grijs, ja… dat is zeker, maar hier en daar ook nog wel niet grijs. Het was jaren geleden dat ik het natuurlijke zwart in mijn haar zag.

Dus nu is mijn haar kort. Kort als te kort voor de huisgenoot. Maar ik vind het geweldig. Het voelt jonger, ook al is het grijzer.

12 opmerkingen:

Annelyse zei

Ellende hé, verven.
Ik hoop dat ik dat nog even kan uitstellen.

Anoniem zei

Een goeie twee jaar geleden zei ik ook adieu tegen (blond) kleuren. Gek genoeg voel ik me beter in mijn vel met de originele kleur die ik gedurende meer dan 40 jaar niet zag en inmiddels natuurlijk gelardeerd is met grijze mĂȘches.

Unknown zei

gniffel :)
ik herken mezelf!
m'n kinderen spreken van een 'zebra-look'!!!

Roelien zei

Peper en zoutkleur heet dat hier, de eigen kleur. Met hier en daar een beetje grijs,ja bij mij ook. Goed zo, dat je jezelf bevrijdt van de maffia van uiterlijkheden.
Fijn dat het goed voelt!
Groet Roelien

Fluitenkruid zei

Ik vind het altijd leuk om te zien als mensen besluiten om het verven achterwege te laten. Je kunt op zoveel manieren kleur aan jezelf toevoegen. Lekker he een kort koppie, ik zou het soms wel langer willen hebben maar zo gauw het op mijn oren kriebelt gaat de schaar er weer in ;-)

veerle zei

Ik blijf je een durver vinden.

Tricky zei

en nu een fotooke... ;-)
kan me voorstellen dat je je meer jezelf voelt nu, leuk!

zelf heb ik mijn haar ook een tijdje geverfd (nog roder en feller dan het al uit zichzelf was!) maar heb zo'n gevoelige huid dat ik er niet goed tegenkon en ermee moest stoppen, en guess what, ineens had ik geen 'rood' haar meer, maar een ondefinieerbare tussenkleur... beetje rossig, beetje bruin, beetje blond... afhankelijk van hoe de zon erop schijnt... en ik ben er best content mee!
enjoy your hair!

Menck zei

Ach, bij mij is het al zilver met zwart.

Nicole zei

Klinkt leuk. Een kennis verfde haar haar altijd rood, en stopte op een gegeven moment ook met verven. Op een gegeven moment had ze wel 10 cm uitgroei en heeft ze het afgeknipt.

Toch vraag ik me af: is afknippen uiteindelijk de enige methode om te stoppen met verven?

En heb je een foto?!

ilse zei

Chapeau zenne, maar ik zou het niet durven.
Bij ons zit "vroegtijdig grijs" in de genen en al voor mijn dertigste moest ik beginnen met "bijkleuren" in mijn natuurlijk donkerbruine haarkleur. Ik ben nog maar halverwege de dertig en vind me nog te jong voor "peper en zout". Ondertussen blijf trouw om de 6 weken de kapper bezoeken.
Chapeau, maar ik ben duidelijk geen durver.

adelheid zei

Enjoy it.

zapnimf zei

O o o!