maandag 25 januari 2010

Amar en tiempos de revueltos.

Koud aan mijn handen en rond mijn oren als ik op de fiets naar huis rijd. De Spaanse grammatica nog nazinderend in mijn hoofd. Het prille lentegevoel dat er vorige week was, is helemaal verdwenen.

Thuisgekomen zet ik de televisie aan. Dat is eigenlijk nooit mijn gewoonte geweest tot over een paar weken. Surfen en telefoneren bij Belgacom, meer is er niet nodig om gratis digitaal te kijken. Inclusief het Spaanse tve.

De huisgenoten kunnen misschien ook kijken als ik op weg ben, al was het maar om te zien wat voor weer het is. Elke dag rond vijf uur is het ’Amar en tiempos de revueltos’. Zoiets als de Spaanse thuis of familie. Ik versta nog wel niet alles maar de rode draad uit de serie heb ik al beet. Alles komt aan bod: liefde, drama, overspel en alles wat er naast gelegen heeft.

Luisteren naar de Spaanse taal is het belangrijkste al moet ik toegeven dat ik, door een beetje te volgen, al benieuwd ben hoe sommige wendingen gaan aflopen.

5 opmerkingen:

Mama Muis zei

tjonge, komt snel dichtbij nu!

Roelien zei

Spaans is zo'n leuke taal! Heb het ook ooit 2 jaar gedaan. Je zult zien, je pakt het daar zo op!

Succes

Saralien zei

.. zoals Roelien zegt, je leert het daar vast snel. En als je dan weer Nederlands moet praten is het hard nadenken!!

Anoniem zei

Maakt eigenlijk niet zoveel uit naar wat je kijkt of luistert als je de taal maar hoort.
En als het dan een programma is dat je graag volgt is dat mooi meegenomen.
Veel leerplezier!

veerle zei

Mijn moeder volgt dat ook. Ook om haar Spaans te onderhouden. Maar daar houdt elke vergelijking op. Ze gaat niet ook stappen.